Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
04.04.2010 11:34 - Скакля
Автор: whiteriver Категория: Туризъм   
Прочетен: 653 Коментари: 0 Гласове:
2

Последна промяна: 05.01.2013 16:39


Дълги години бях живял в подножието на Скакля и сякаш бях свикнал да го приемам като някаква природна даденост, която е там от веки веков и някакси се слива с общия фон на юг от града. Един ден, обаче, след като бях оставил зад себе си (така се стекоха обстоятелствата около професионалните ми задължения) хиляди километри скитосване из някои от най-чудните кътчета на света, в момент на нищоправене и небрежно скролиране из гигабайтовите папки с фотоси и клипове, пред очите ми изскочи една стара и забравена панорамна снимка на Балкана! В този миг ме обзе чувството, че виждах сякаш за първи път дивните върхове и настръхнали зъбери на Марков камък и Гарванец. Бях като странник, дошъл от нейде си. Странник, застанал в почтително благоговение пред скалния ансамбъл, изваян от природата в причудливи и загадъчни форми! И тогава, както винаги изниква въпросът, как става така, че забързани и улисани в нещо си, ние пропускаме същественото, стойностното и непреходното. След като изчаках лекото угризение да отмине, аз си обещах, че повече няма само да снова напред-назад с поглед забит в земята, а ще се опитвам от време на време да „поглеждам“ и по-нагоре. Със своите внушителни 141 метраСкакля е най-високият водопад в България – навремето бях чел и професионална статия по този въпрос в туристическия вестник „ЕХО“.  Не е обаче известен като такъв пред широката общественост поради това, че не е постоянно действащ. Горе на платото навремето имаше някакъв каптаж на рекичката, която захранва водопада. Не знам дали още действа или не, както и какво е значението му като водоизточник, но според мен добре би било да се премахне, за да може колкото се може повече вода да „скача“ надолу към обраслите с уханен здравец камъни.

image
До подножието му се стига само за 30 минути, а до платото над него за още толкова по доста стръмния страничен склон. А вече горе на платото, с малко допълнително усилие човек може да се изкачи и на Марков камък – върхът с многото лица. Там ще бъдете възнаградени с невероятни гледки!  Но за това – по-нататък.

Ето и Скакля в действие:

http://vbox7.com/play:ff0c2a93

http://vbox7.com/play:badf03bf


Тагове:   постинг,


Гласувай:
2




Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: whiteriver
Категория: Туризъм
Прочетен: 9693
Постинги: 1
Коментари: 0
Гласове: 3
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930